תיקון גנרטורים

תיקון גנרטורים הוא תהליך שדומה לתיקון מנוע במוסך. בגדול, הסיכוי שתצליחו לעשות זאת לבד הוא אפסי. יש צורך באיש מקצוע.

חשמלאי מוסמך במידה והבעיה במערכת החשמל של הגנרטור, או מכונאי מקצועי לטיפול במנוע עצמו, במידה והבעיה היא מכאנית.

שירותי תיקון גנרטורים – המערכת המכאנית

התחום של תיקון גנרטורים מתחלק לשני חלקים: המערכת המכאנית והמערכת החשמלית.

המערכת המכאנית היא המנוע עצמו: מנגנון שרפת הדלק, המחולל (המגנט שמסתובב סביב סליל הברזל), מיכל הדלק והאגזוז. ממש כמו ברכב, יש כאן חלקים נעים, שמנים, גומיות, שסתומים, מסננים וצינורות.

גם ללא שימוש בגנרטור, יש צורך בתחזוקתו. בערך כל שלושה חודשים מומלץ לבצע בו טיפול תחזוקה. השמן של הגנרטור מאבד מצמיגותו במשך הזמן ומפסיק לשמן את החלקים הנעים.

המסננים, שעשויים מפלסטיק וספוג, מתייבשים לאחר תקופה ומתפוררים. זה הזמן לפנות אל חברה שמספקת שירותי תיקון גנרטורים, על מנת להשמיש את הגנרטור מחדש.

תיקון גנרטורים

תיקון גנרטורים – המערכת החשמלית

תיקון גנרטורים בתחום מערכת החשמל הוא בדיקת המנגנון שמוליך את החשמל שנוצר במחולל ישר לחוטי החשמל.

מבחינת המערכת החשמלית, יש לבדוק אם הגנרטור אכן מייצר את ההספק שהגדיר היצרן, האם יש לו מנגנון הארקה והאם הוא פעיל ובטיחותי, והאם החיווט הפנימי בגנרטור תקין.

כפי שציינו, אל תנסו לתקן את הגנרטור לבד, אלא אם כן אתם אנשי מקצוע מהתחום. הנזק עלול להיות גדול מהתועלת שתנסו להשיג.

ברוב המקרים הן בחברות אשר מחזיקות במלאי של גנרטורים למכירה והן החברות אשר מספקות שירותי השכרת גנרטורים מציעות בדרך כלל את השירות של תיקון גנרטורים.

לעקוב אחר הוראות היצרן

אם השכרתם את הגנרטור, אתם לרוב לא תישאו באחריות לתיקון, כל עוד פעלתם על פי הוראות היצרן. ומה הם הוראות היצרן?

כל יצרני הגנרטורים ממליצים שלא להוסיף דלק למיכל תוך כדי פעולת המנוע. המלצתם היא לכבות את הגנרטור, למלא את הדלק ורק אז להפעיל אותו מחדש. בפועל לא עושים זאת.

אי אפשר לעצור מסיבה באמצע. אולם דעו כי זו ההוראה.

בנוסף, לא להציב את הגנרטור בשיפוע. בכדי שהוא יעבוד במלוא העוצמה ועל מנת שהחלקים הנעים לא יינזקו, הגנרטור חייב להיות ישר ומונח על משטח יציב.

האזהרה האחרונה היא לא להציף את המאייד (קרבורטור) בדלק. אם הגעתם למצב כזה, המתינו לפחות רבע שעה עד להתנעה הבאה בכדי שהדלק ישקע בחזרה.